Każdy z nas jest artystą, a sztuką, którą tworzymy jest reklama

Jakie wyzwania mają marketingowcy w klubach sportowych, które miejsca reklamowe są trudne w sprzedaży, jak stworzyć program lojalnościowy dla kibiców i sponsorów? W końcu w jaki sposób organizuje się eventy sportowe, gdzie kierowana jest reklama, jakich kanałów komunikacji używa się w kontakcie z fanami? Każdy kto interesuje się choć trochę reklamą i marketingiem – ale przy okazji spędza swój czas aktywnie lub jest kibicem sportowym mógł połączyć swoje pasje – do marketingu i sportu biorąc udział w konferencji „Marketing w sporcie”, która realizowana była w ramach 3. Dnia Reklamy w Zespole Szkół Ekonomiczno-Odzieżowych w Gnieźnie. W tegorocznej konferencji wzięło w sumie około 200 uczniów Ekonomika, w tym klasy Technikum Organizacji Reklamy, Technikum Ekonomicznego i Technikum Handlowego.

Wśród prelegentów znalazły się między innymi takie osoby jak: Michał Rzepka, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej, Bartosz Kapczyński, koordynator ds. marketingu w największym klubie sportowym w Gnieźnie, czyli GTM Start Gniezno oraz Robert Bazułka, właściciel Agencji Reklamowej Netmaxx, nauczyciel przedmiotów zawodowych w Technikum organizacji reklamy. Dzięki nim uczestnicy Konferencji mogli spojrzeć na sport i reklamę już nie tylko od strony kibica, ale także jako ludzie, organizatorzy przestrzeni reklamowej, specjaliści od budowania wizerunku marki oraz eksperci odpowiedzialni za organizację kampanii reklamowej eventów sportowych w social mediach. Jednym słowem poznali marketing „od kuchni”.

Jako pierwszy wystąpił pan Michał Rzepka (WSB Poznań), który w obrazowy i zabawny sposób pokazał uczestnikom skuteczne kampanie reklamowe z udziałem sportowców oraz omówił etapy budowy wizerunku marki / klubu sportowego. Jako ciekawostkę zaprezentował również błędy, które popełniają agencje reklamowe w kampaniach o dużym zasięgu medialnym.

Robert Bazułka (Netmaxx, ZSEO) – rozłożył na czynniki pierwsze tworzenie kampanii reklamowej imprezy sportowej w social mediach. Zaprezentował najnowsze rozwiązania w e-marketingu oraz przedstawił case study promocji Imprezy Biegowej na Facebooku i Instagramie, opisując wszystkie zagadnienia począwszy od strategii marketingowej, budowy grupy docelowej, przygotowania zdjęć i grafik na potrzeby budowania contentu oraz ustalania budżetu i harmonogramu eventu. Przedstawił również narzędzia i metody, które warto wykorzystywać, by zwiększać zasięg kampanii, skutecznie monitorować i analizować słowa kluczowe, unikatowe hashtagi czy linki, które wykorzystuje się w tworzeniu przekazu reklamowego. Bardzo szczegółowo omówił kwestie związane z Edge Rank, algorytmem Facebooka, który targetuje treści organiczne za nas – tworząc trending topics.

Ostatnim gościem, który przybył do Auli ZSEO prosto z siedziby GTM Start Gniezno, był Bartosz Kapczyński, koordynator ds. marketingu w gnieźnieńskim klubie. Pan Bartosz zainteresował uczestników szczegółami organizacji marketingu i reklamy w klubie sportowym, jak również sztuką budowania i prezentowania oferty dla potencjalnych sponsorów. Opowiedział nam również o ostatnich sukcesach w pozyskiwaniu kluczowych sponsorów klubu (Car Gwarant, Nice, Aforti), dzięki którym może być realizowana strategia marketingowa GTM Startu Gniezno. Pan Bartosz zaznaczył, że klub sportowy to jedno z większych wyzwań marketingowych, gdyż wyniki rozmów i współpraca ze sponsorami oraz kibicami, mocno uzależniona jest od wyników sportowych zawodników. Między innymi ten aspekt odróżnia pracę marketingowca klubu sportowego od pracy w nazwijmy to w„normalnej” firmie. Tu jest potrzeba rozmów i spotkań nie tylko z klientami, ale przede wszystkim sponsorami, władzami miasta, instytucjami oraz kibicami.
Ideą zorganizowania tej konferencji było pokazanie uczniom jak wiedza marketingowa, którą poznają w szkole, jest wykorzystana w sporcie i reklamie. Ponieważ reklama w sporcie dynamicznie się rozwija, a działalność klubów sportowych oparta jest w głównej mierze na sponsorach i kibicach, istnieje realna perspektywa kariery w działach marketingu klubów sportowych, bo sport zwyczajnie potrzebuje takich specjalistów. Jak się okazało, konferencja była również ciekawa dla osób nie uczących się w technikum organizacji reklamy. Poznali oni bowiem całą otoczkę organizacyjną klubów sportowych.

Prawdopodobnie w przyszłym roku szkolnym tematem przewodnim Konferencji będzie „Zarządzanie kryzysowe” w sporcie i social mediach. Pragniemy zaprosić szefów marketingu klubu KKS Lech Poznań, GTM Start Gniezno, MKK Gniezno, specjalistów i ekspertów od zarządzania kryzysem w social mediach oraz wykładowców (IKE Gniezno, WSB Poznań), którzy opowiedzą nam o roli skutecznej i właściwej komunikacji (tzw. dobry PR).

Go to top